Onze eerste echte reisdag! - Reisverslag uit Thekkadi, India van Annette Boks - WaarBenJij.nu Onze eerste echte reisdag! - Reisverslag uit Thekkadi, India van Annette Boks - WaarBenJij.nu

Onze eerste echte reisdag!

Blijf op de hoogte en volg Annette

11 Augustus 2012 | India, Thekkadi

Nog even over gisteravond. We hebben na een tijdje te hebben gecomputerd nog even door het dorpje gelopen en we zijn nog bij wat winkeltjes naar binnen gegaan. Daarna zijn we wezen eten in een restaurant. Ik heb heerlijk gegeten, maar nog voor ik mijn eten kreeg was er een rat naar beneden gerend die een muis ging opeten. Veel vonden dat leuk, maar het was toch wel een beetje smerig vond ik…
Vanochtend begon al meteen stukken beter! We mochten namelijk tot half 9 ongeveer slapen en om 9 uur gingen we ontbijten. Een lekker ontbijtje met fruit en toast en zelfs een kok die je ei of dosai(soort pannenkoek) vers voor je maakte naar jouw wens. Iets na 10 uur kwam er een gids die ons ging vertellen wat we heir allemaal konden doen. Tracking, raften, jeepsafari en olifanten rijden en wassen. Dat laatste leek mij, maar ook de anderen, heeel erg leuk. We hebben toen dus ook besloten om meteen dat te gaan doen en om ’s middags naar een thee(?) plantage te gaan. Het olifanten rijden was best dichtbij en we waren er dan ook snel. meteen zagen we de olifanten staan! Echt heel leuk om te zien. We mochten ook vrijwel meteen op een olifant en een man die meeliep heeft foto’s van ons gemaakt op de olifant. Na ongeveer een half uurtje gingen we er weer af en toen mochten we nog een olifant wassen! Zij lag all klaar in het bad met een laagje water. Eerst moesten we haar borstelen met een borstel gemaakt van een kokosnoot . We mochten toen ook nog op haar nek zitten om het oor te borstelen. Daarna ging ze in een soort zithouding zitten en mochten we op haar klimmen! Water opslurpen, en ja, hupsakee over ons heen! Daar werd je goed nat van! Het was wel echt heel leuk. Toen iedereen was geweest bedankte de olifant ons nog even door een geluidje te maken. We gingen terug naar het hotel om even om te kleden. Daarna gingen we lunchen in een restaurantje wat echt indiaas leek. Het eten was weer lekker en daarna gingen we door naar een theeplantage. Het regende alleen wel de hele tijd, niet zo hele fijn. We kregen eerst wat uitleg over theeplantjes, van 1 blaadje kunnen ze wel 3000 soorten maken. Daarna gingen we nog door de fabriek lopen en het rook daar heerlijk! Toen die rondleiding af was hebben we nog thee geproefd. Daarna gingen we door naar de spice garden, waar een man over verschillende, voor mij bekende en onbekende, spices iets vertellen. En weer regende het . We zijn dus vandaag 2 keer nat geworden, door de olifant en door de regen… Vanavond gaan we nog ergens een soort van bbqen met traditioneel eten van kerala. Ik heb niet zo heel veel tijd om blogs te schrijven of foto’s te uploaden, dus waarschijnlijk zal ik niet elke dag schrijven en foto’s uploaden. Ik probeer jullie wel zoveel mogelijk op de hoogte te houden van onze Indiase avonturen!

Liefs Annette

• 11 Augustus 2012 - 21:06

Angelika:

Hallo Annette.
    Wat kum jij mooie verhalen schrijven, ik zie het zo voor mij. Boven op een olifant en dan een douche fontein over je heen. Hoop dat daar ook foto's van zijn? Heel veel plezier, probeer je elke dag even te volgen. En nu meer tijd Kimberly op Terschelling. Groetjes van Henk, Luuk en Angelika en natuurlijk ook van Kimberly vanaf Terschelling.

• 11 Augustus 2012 - 22:40

Alide:

Leuk dat je toch nog steeds de mogelijkheid hebt om een verhaal te schrijven over jullie belevenissen.

Veel plezier.
    Groeten Alide