Nog meer olifanten! - Reisverslag uit Thekkadi, India van Annette Boks - WaarBenJij.nu Nog meer olifanten! - Reisverslag uit Thekkadi, India van Annette Boks - WaarBenJij.nu

Nog meer olifanten!

Blijf op de hoogte en volg Annette

13 Augustus 2012 | India, Thekkadi

Gisteravond gingen we ergens eten waar we zelf ons eten moesten maken, traditioneel eten. We waren daar rond 7 uur, en uiteindelijk aten we pas om kwart over 9! We moesten alles zelf nog snijden en bakken, ook de kip werd op een vuurtje gegrild. Het was heel leuk om te zien, maar het was vooral leuk dat de kok ons ook betrok in het maken van de gerechten. Ja, we mochten helpen met koken. Ze legden ook bij alles uit wat ze erin deden, ook al ben ik veel al weer vergeten. Wat ik nog wel weet , is dat het echt heel lekker was, en gelukkig niet al te pittig! Toen we naar het hotel terug reden, werd ons nog even gezegd hoe laat we de volgende dag weg moesten, namelijk half 6 in de ochtend. Toen we terug waren bij het hotel zat er een salamander op de muur. Hedwig en Esmé vonden het leuk om hem te laten lopen. En ja toen ging ie natuurlijk onze kamer op… en nee, we hebben ‘m nog niet teruggevonden, dus ik hoop niet dat ie in mn koffer is gaan zitten….
Dat werd dus vanochtend om kwart over 5 opstaan om op jeep safari te gaan! De gids had ons gezegd dat we wel een lange, aansluitende broek aan moesten omdat er bloedzuigers in dat gebied zaten. Nou dat was waar ook! Nadat we ongeveer 2 uur hadden gereden, door het bos, wat wel op een jungle (maar met asfalt weg) leek en verschillende dieren hebben gezien: olifanten, apen, bizons(dat waren maar puntjes). En nadat we een ontbijt hadden gehad gingen we hiken, ze noemen het hier dan trekking. Er waren echt niet maar een paar bloedzuigers, maar je zat zo onder met wel 5 van die dingen. Gelukkig kunnen ze niet echt kwaad, en was ik ook niet gebeten. Maar echt blij was ik ook niet met ze. Na wel een hele leuke tocht, we gingen echt tussen bomen en onder takken door. Helaas hebben we geen wilde dieren gezien :( . De tocht was 2 uurtjes en toen we terug waren hebben we onszelf eerst even heel goed bekeken of we nog bloedzuigers op ons hadden zitten. Daarna zijn we naar een plantage geweest, hebben we geluncht en toen gingen we het meer op met een bootje. Op het programmakaartje stond dat we naar een plantage gingen, maar daar gingen we niet naartoe. We gingen naar een waterval! Toen we uit het bootje moesten stappen, wilde niemand eigenlijk natte schoenen krijgen. Ja, je raadt het al, dat was snel over. We moesten over stenen lopen, maar niet overal lagen stenen, en ja dan worden je schoenen nat. De heenweg viel nog mee met hoe nat mijn schoenen werden, maar toen het laatste stukje werden ze wel heel nat. We zijn toen maar gewoon midden voor de waterval, in het water gaan staan en hebben toen een foto laten maken. Toen zijn we weer terug gegaan en hebben we door de wolken gevaren. Eenmaal terug aan land heb ik mijn sokken uitgewringt, wat maar een beetje hielp. We hebben toen nog wat botten gezien van dieren uit de omgeving en zijn toen terug gaan rijden. Bijna uit het Tiger reserve, kwamen we een groep van ongeveer 6 olifanten tegen op ongeveer 50 meter afstand! Echt supermooi om te zien, niet dat ze heel actief waren, maar je ziet niet zomaar wilde olifanten! Eenmaal terug in het hotel zijn we allemaal even wezen douchen en daarna zijn we nog gaan eten in het Bamboo Restaurant. We hadden daar gister ook al gegeten en toen waren we er met de bus heen gegaan, dit keer per tuktuk :). Ook al was het maar een klein stukje, het was wel heel leuk, met z’n 5en opgepropt in een klein wagentje dat vrij hard rijdt. Het eten was ook weer lekker. En nu zitten we weer met zn allen in het hotel te internetten. Vandaag gaan we weer verder rijden naar Kochi, waar we 1 nachtje in een hotel gaan slapen en de nacht erna 24 uur op een boot over de Backwaters gaan varen met eigen kok!

Liefs Annette