Richting Kochi - Reisverslag uit Kochi, India van Annette Boks - WaarBenJij.nu Richting Kochi - Reisverslag uit Kochi, India van Annette Boks - WaarBenJij.nu

Richting Kochi

Blijf op de hoogte en volg Annette

13 Augustus 2012 | India, Kochi

Vanmorgen zou Fransje een massage krijgen, dus moest ze om half 8 klaar staan. Maar haar wekker was uitgevallen(mobiel leeg) en dus stond Hedwig om 5 over half 8 in onze kamer. Esmé en ik hebben daarna nog even doorgeslapen en om 9 uur ongeveer gingen we met z’n allen ontbijten. Renée’s rits van de koffer was open gescheurd en dus wilde ze ngo even op zoek naar een kofferriem, die we uiteindelijk niet hebben gevonden. Wat we wel hebben gevonden zijn koekjes en een Indiaas soort kroepoek wat nog gebakken moet worden en dus mee naar nederland gaat! Daarna was het tijd om te gaan. We gingen met de bus naar Kochi, wat dichtbij zee ligt. De busreis duurde best lang, ook al leek het wel snel te gaan. Hoe lager we ook kwamen, Thekkady lag nog in de bergen, werd het steeds warmer. Rond een uur of 3 zijn we even gestopt en hebben we wat snacks gekocht. Indiase snacks. Op school hadden we om geld in te zamelen voor de open dag dingen gemaakt, waaronder samosa. Dat was dus de Nederlandse samosa. Nu heb ik de Indiase samosa geprobeerd, en die was toch wel wat anders dan de onze, maar zeker lekker! Daarna hoefden we nog maar eventjes te rijden door een (eindelijk een keer) een grote stad! Er was veel verkeer en het was heet, maar zeker indrukwekkend om te zien. Vrij snel kwamen we bij ons hotel, wat echt gewoon luxe is. Het ligt tegen de haven aan, waar je geen foto’s van mag maken, maar dat hebben we toch gedaan. Het glimt van binnen allemaal en onze kamer is ook groot. De douche is ook groot en stinkt niet! Het hotel heeft zelfss nog een zwembad, waar wij graag een duik in hadden genomen, maar er zat geen water in :(. Het enige minpuntje van dit hotel is dat je voor wifi moet betalen, maar ach we zijn heir toch maar 1 nachtje. Op onze reis richting Kochi hebben we de Backwaters al gezien en daar gaan we morgen vroeg naartoe. Om 10 uur moeten we inchecken op de boot en de volgende dag om 10 uur gaan we er weer vanaf. 24 uur lang op een boot! Ik heb er zeker zin in, maar eerst gaan we vanavond nog even door Kochi lopen en wat eten!
Het eten was wel een soort van flop. We gingen in een restaurant van een ander hotel eten, het leek wel een net geopend restaurant. Iedereen liep maar een beetje rond en wij waren de enige gasten. Het eten wat we hadden besteld kwam, zoals al gewend, niet tegelijk, maar het was wel raar dat zelfs dezelfde gerechten op verschillende tijden kwamen. Na het eten zijn we nog even bij Cafe Coffee Day geweest, dat zat ook in Kodi. We zaten daar en naast ons zat een groep jongens waarvan er 1 jarig was. Uiteindelijk hadden ze ons ook nog 2 stukjes taart gegeven (voor iedereen samen). Toen we terug liepen zijn we nog 2 keer geschrokken. Eén keer van iemand die op het randje van de stoep zat, wat niet echt een stoep te noemen was, maar meer een survivalpad. De tweede keer van een kakkerlak die over de stoep aan het rondlopen was. Maar morgen gaan we dus vroeg opstaan om op de boot te gaan.

Liefs Annette

• 17 Augustus 2012 - 16:37

Jessie :

He Annette ,

Hier jessie hoe is het daar ???
    Ik ben nu weg bij de welkoop,en dacht zal je eens opzoeken. hi hi hi .
    Gelukt , geniet er nog lekker van voor je het weet is het zo voorbij dikke XXXX

Gr Jessie x.