Eindelijk regen! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Annette Boks - WaarBenJij.nu Eindelijk regen! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Annette Boks - WaarBenJij.nu

Eindelijk regen!

Blijf op de hoogte en volg Annette

07 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Vanochtend wisten we al precies wat we moesten doen: fotolijstjes maken! Met het idee in het vooruitzicht dat we er pas 5 hadden en een aantal latjes die eigenlijk nogal verkeerd waren, te kort voor de lange kant en dan weer te lang voor de korte kant, had ik niet echt het idee dat het ons in de ochtend zou gaan lukken, toch is het ons gelukt! Maar voordat we daar aan konden beginnen werd ons het nieuws verteld dat Raghvendra, de uitwisselingspartner van Fransje om 8 uur naar huis zou vertrekken. Nee niet omdat hij zijn ouders miste of zoiets, nee hij was nogal dom geweest en is nu 5 dagen geschorst. We hebben dus vanochtend al afscheid van hem moeten nemen.
Eenmaal in woodworks, bij onze fotolijstjes, hadden we allemaal vrij snel de smaak te pakken, en ook de taken waren goed verdeeld. Wie van ons had nou ooit gedacht dat we in India fotolijstjes zouden gaan maken… we hebben het vrijwel allemaal zelf gedaan, op een beetje hulp na dat in het 3e uur kwam. Maar of je dat nou echt hulp kon noemen… 2 wilden er alleen maar spelen, 1 had het alleen maar over Amerika en wat er wel niet allemaal gedaan moest worden daar (jaja, die wil president worden van Amerika) en de rest stond een beetje voor zich uit te staren, alleen 2 Duitse meisjes hebben echt geholpen met verven. Maar goed, we waren toen toch al een heel eind. We moesten ook nog wat spullen halen bij de stockroom, winkeltje op school, die we hadden besteld. Eenmaal daar aangekomen, hadden ze al 2 dingen klaarstaan: de tandpasta en tandenborstels. Verder hadden we ook nog verf besteld en kwasten. Dat stond nog niet klaar en was volgens mij een vrij moeilijke opgave voor de man daar. Met bonnetjes schrijven was hij ook al veel tijd kwijt en we hebben daar wel zo’n half uur gestaan. Toen we de bonnetjes kregen mochten we de spullen nog niet meenemen. Nee, aangezien wij met geld wilden betalen, terwijl je alleen met account kan betalen daar, moesten we naar de finance office. Daar hebben we het allemaal betaald en na nog een ondervraging waarvoor de verf was, was onze betaling goedgekeurd en konden we terug om de spullen op te halen. Die spullen moesten natuurlijk ook nog weer gecontroleerd worden. De lijstjes waren in ieder geval klaar. Toen de lunch bijna af was, begon het eindelijk eens een keer te regenen! Dan zal je je afvragen: eindelijk? Regen is toch niet leuk? Nee is het ook niet, behalve als het heeel hard gaat en zelfs zo erg is dat er in 5 minuten een grote plas stond en een watervalletje van het dak afviel. Eindelijk regen, het is regenseizoen, maar we hadden tot vandaag slechts 2 druppels gevoeld. Ook de leerlingen vonden het volgens mij wel leuk, veel mensen gingen erdoorheen rennen. Hedwig, Renée en ik hebben ons er ook nog even doorheen gewaagd. Na de lunch kwamen we de vice principal nog tegen, die ons nog even hielp herinneren dat we voor morgen voor de assembly, bijeenkomst van grade 9 to 12, nog een leuk verhaaltje zouden houden… Oeps, vergeten. We zijn toen maar naar het computer lab gegaan met het idee dat we om 2 uur bij Mr. Varghese moesten staan om naar het weeshuis te gaan om de muren te gaan schilderen! We hebben, nouja vooral Hedwig, heeft toen een verhaal geschreven. Om 2 uur komen we bij mr. Varghese, zegt hij dat hij les heeft, en dat we maar verder moesten gaan met de fotolijstjes. Die waren alleen nog niet droog van de witte verf. We zijn toen dus maar in de dining hall gaan zitten, aangezien het nog steeds regende, niet zo heel hard meer, en hebben een spelletje gespeeld. Nadat school was afgelopen zijn we gaan verven en Nishita, Yash en Sreedharan hebben ons nog geholpen. De lijstjes zien er nu heel leuk uit! (foto komt nog) we zijn toen nog even met een aantal Kodi ingegaan om een grote lijst voor de groepsfoto te vinden en dat is na lang zoeken gelukt. Om half 6 zijn we wezen eten bij Hilltops, een restaurant/pizza corner/hotel en daar hadden ze rijstpannenkoeken. Toch moet je er niet te veel pannenkoek bij voorstellen, want dat was het niet. Ik heb geen idee hoe te omschrijven, maar lekker was het wel. Zonder dat we het van elkaar wisten hadden we allemaal de cheees dosai gekozen en we mochten dit met onze handen opeten. Eigenlijk maar met alleen je rechterhand, maar dat was mij toch net iets te moeilijk… Na nog wat magic trucs van de familie Tyagi moesten we weer terug. Morgen gaan we dus de fotolijstjes afmaken, een presentatie doen voor veel leraren en leerlingen, muren schilderen en spullen uitdelen. Waarschijnlijk wordt het ook de laatste keer dat we de weeskinderen zien, aangezien we vrijdag vertrekken voor de rondreis. Ook hebben we morgen nog het langverwachte avondmaal bij Jessica, waar ik heel erg naar uitkijk omdat ik dan eindelijk haar ouders kan ontmoeten!!

xxxxx Annette

• 07 Augustus 2012 - 23:35

Rianne:

Leeuk en ik ben benieuwd hoe het is bij Jessica en gaat ouders (:
    nog veel plezier!! + doe maar de groetjes van ons daar ;)

• 07 Augustus 2012 - 23:37

Rianne :

Oh shit er staat gaat waar haar moet staan (yup iPod)

• 08 Augustus 2012 - 00:19

Alide:

Hoi,
    Heet de rijstpannekoek cheese dosai?
    Regen in India is dus ook niet anders dan regen in Nederland; je bent misschien wel eerder opgedroogd?

Groeten, Alide

• 09 Augustus 2012 - 15:06

Corine:

Hoi Annette,
    Je hebt al een heleboel meegemaakt als ik het zo lees. Ik wens je nog een mooie rondreis toe en ik kan
    niet wachten tot ik je verhalen hoor. Groetjes Corine