Annette arrived! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Annette Boks - WaarBenJij.nu Annette arrived! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Annette Boks - WaarBenJij.nu

Annette arrived!

Door: annetteboks

Blijf op de hoogte en volg Annette

22 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Vrijdag 20 juli was het zover, met een groep van 9 opweg naar India! Na het afscheid van de ouders gingen we door de douane wat nog wel vlekkeloos ging. Toen moesten we wachten op ons viegtuig, en dusseldorf is lang niet zo groot als Schiphol, dus we hebben 1 keer een rondje gelopen op zoek naar smintjes, die er niet waren, en hebben toen gewoon zitten kletsen tot we mochten boarden, een uurtje later dan gepland. De vlucht ging goed en het eten was eigenlijk best wel lekker. we kwamen niet veel later in dubai aan als gepland. Het was wel meteen een stukje warmer als in duitsland. In dubai was het ook nog druk. De volgende vlucht bestond vooral uit Indiase mensen en we werden dan ook wel een beetje aangekeken, maar het was niet vervelend. De vlucht was snachts, en we moesten dus eigenlijk ook slapen, maar dat is niet heel erg gelukt. we kregen ook oom 3 uur al ontbijt, spinazie met ei en champignons.. dat was iets minder. Het was voor mij ook vrijlastig om alles op het dienblad te laten.. Ook werden we nog even ontsmet met een spraytje waarvan ik niet kon verstaan waarvoor het was. We mochten ook nog een papier invullen voor waarom we naar india gaan. En nee, eenmaal geland gingen onze koffers niet vanzelf naar het volgende vliegtuig, we meosten onszelf dus eerst een soortvan aanmelden in india, onze koffers ophalen en opnieuw inchecken in 1,5 uur ongeveer. Ten eerste was het bij het aanmelden super druk, het hele vliegtuig moest erdoorheen. Een aardige man had toen even voor ons geregeld dat we door de rustige, diplomaten en rijke lui ingang mochten, terwijl carlijn ook nog uit moest leggen dat we niet kwamen studeren maar op vakantie waren en een school gingen bezoeken. tijdens het aanmelden werden we nog even ondervraagd over dingen die op ons paspoort staan maar iedereen kwam er doorheen. teon de koffers nog ophalen en snel door naar het inchecken van de volgende vlucht, terwijl we op dat moment eigenlijk almoesten boarden volgens mij. Komen we buiten, zie je opeens een man met een groot geweer! Dat was dus een bewaker. Toen we bij de inceckbaie waren en bijna alle koffers waren ingecheckt, kwam die van renée, 27 kilo terwijl maar 20 mocht. Mijn koffer was ook te zwaar, die van Kim ook maar die van renee was opeens té zwaar, dus toenmoesten we dokken, 1400 rupees. omgerekend ongeveer 20 euro, maar dat is voor hun dus al heeel veel. de vlucht hadden we net gehaald, er stond alleen maar een heel klein vliegtuigje, en die zou ons naar madurai gaan brengen, wat dus goed is gegaan:) toen stond er nog een busreis te wachten waarbij we echt alle kanten op hebben gereden de berg op, gelukkig was het overdag en konden we nog wat uitzicht zien, dat was wel echt mooi! We hebben ook al apen gespot en wilde honden en natuurlijk koeien, maar die worden gewoon aan de kant getoeterd. bij elke bocht werd er wel getoeterd en het was ook nog best wel druk de berg op, terwijl het op de snelweg helemaal niet druk was. elke keer dacht ik dat we er bijna waren, maar telkens was het niet zo, tot iemand vertelde dat het nog 45 minuten was, wat ik niet kon geloven, want ik dacht echt dat de top al wel in zicht was, maar het duurde toch nog wel 45 minuten. en toen warenwe eindelijk op Kodaikanal International School en stonden onze exchange partners te wachten op ons met eenspandoek: WELKOM OP INDIA. Dat was wel echt heel lief! s avonds was er nog een feest waar we well zijn geweest maar eerder zijn weggegaan, we waren allemaal heel moe en sliepen al vroeg. Ik heb vandaag ook lekker lang geslapen en ben al wel wat fitter. We hebben een tour door school gehad, echt omd e weg van kwijt te raken en we zijn nog even naar kodaikanal zelf geweest en de pinautomaat leeg gepind. Het zit er wel leuk uit met al die mensen en die winkeltjes langs de weg. Met oversteken loop ik nog maar even mee met een indiaan, want de mensen stoppen hier echt niet voor je. ze hebben wel zebrapaden maar dat is volgens mij meer voor de sier. Zometeen gaan we uiteten en dat waren dan mijn eerste 2 dagen in India. Ik heb het tot nu toe nog heel erg naar mijn zin!
xxxx vanuit Kodaikanal

• 22 Juli 2012 - 16:42

Frans Rasing:

Mooie natuur he. Leuk om nu al je verhaal te lezen.