School is begonnen - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Annette Boks - WaarBenJij.nu School is begonnen - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Annette Boks - WaarBenJij.nu

School is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Annette

23 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Vannakkam!
Hallo in TAMIL. Vandaag was onze eerste lesdag. Ik iedereen vertellen dat we zelf onze lessen (op mij kwam dat over als tijdsbesteding) mochten kiezen, maar nee hoor. We hebben een rooster gekregen. Ze hebben het eventjes veranderd na vorig jaar. Nouja een paar lessen ok, maar alle dagen van het 1e tot en met het 8e uur lessen waarvan maar 1 uurtje SOEX, waar de meeste van ons voor kwamen is wel totaal iets anders.. We hebben dus ook al wat geregeld dat we wel wat meer andere dingen mogen doen .
Maar onze eerste dag begon eigenlijk wel goed. In de regels had ik gelezen dat we om 6 uur op moesten om om 7 uur klaar te zijn voor ontbijt, nou die tijd heb ik echt niet nodig. Komt onze dormmoeder zondagavond naar ons toe: ‘Zal ik jullie morgen om kwart voor 7 wakker maken, dat doe ik bij iedereen hier.’ Ze kwam dat trouwens ook rond half 11 vertellen, terwijl bij 10th graders (wij dus ) om 10 uur het licht uit moet. Mrs. Ruth, dat is haar naam is echt heeeeeeel erg lief! We hoefden dus niet zo vroeg te slapen en we mochten langer doorslapen, we hadden alleen om 10 over 7 afgesproken met de rest, dus we moesten wel rond half 7 op, maarja beter als 6 uur! Het ontbijt was wel ok, gewoon toast met ei en wat jam en nog wat fruit. Toen hadden we nog wat tijd over en gingen onze indianen ons vertellen wie onze advisors zijn, iets van mentoren. Je moet daar elke ochtend naartoe om 20 minuten te praten. Hedwig en ik hebben dezelfde, en het was niet erg useful, voor ons tenminste. Het uur daarna was tamil, dat was wel leuk, we hebben a wat woorden geleerd zodat we die in de weeshuizen kunnen gebruiken aangezien lang niet iedereen daar engels kan. Daarna was er een assembly voor de 9th tot en met de 12th grade en werden de uitwisselingsstudenten voorgesteld. Mochten we dus lekker voor 300 man gaan staan. Ze lieten ook nog een filmpje zien die Yash en Nishita hadden gemaakt over Nederland. Hij zou het filmpje nog uploaden, waarop weet ik niet maar als het erop staat is het zeker een aanrader om te kijken. Was echt mooi gemaakt! Daarna gingen we even wat dingetjes regelen zoals: (the unexpected) boeken, kluisje wat nu wel handig is want die boeken zijn echt ZWAAR en voor meer SOEX. We hebben toen nog 2 uurtjes wiskunde gehad, wat wel te begrijpen was voor ons. Daarna zijn we naar een weeshuis geweest! We mochten het overgebleven eten van de lunch brengen en toen de kinderen aankwamen, ze kwamen van school af, waren ze heeeel erg blij om ons te zien! Wij stonden boven en hun onder, maar toen ze bij het hek onder waren, gingen ze allemaal al zwaaien en probeerden ze over het gesloten hek heen te klimmen! Toen ze boven waren waren ze heel vrolijk en gingen ze hoi zeggen en snel omkleden om nog spelletjes te spelen met ons. Een soort van pak me dan als je kan, maar dan dat je elkaar eerst moest aanraken, en ze waren snel zeg! Daarna nog een tikkertje-versie. De kinderen waren echt heel blij dat we er waren en toen we weg gingen zeiden ze ook allemaal dat we morgen weer moesten komen! Ook vonden ze het heel leuk om foto’s met ons te maken, vooral de meisjes en later ook de jongens wel. Toch is het wel heftig hoe het daar is. Ze zijn met ongeveer 65 kinderen en hebben voor ongeveer 36 meisjes 18 bedden. Ook is het er best nog wel kaal. Ik heb wel de muurschildering gezien die de groep van vorig jaar heeft gemaakt, het voetbalgoal. Het is ook best wel klein. De man die SOEX regelt, ik weet zijn naam nog niet, heeft ons verteld wat ze het meeste nodig hebben en dat nemen we dan ook mee in onze beslissing wat we van het geld gaan kopen. Eigenlijk konden er maar 5 mensen mee, maar op de een of andere manier zijn we met zn 10 + chauffeur en eten in de jeep gekomen, die natuurlijk weer lekker hard reed en bijna een botsing had, maar alles is goed gegaan  Toen we terug waren hebben we allemaal nog een KIS trui gekocht, die heeeeerlijk zit en maar 450 rupees kosten(6,5 euro ongeveer ö)
En nu zitten kim en ik weer lekker in onze dorm waar ondertussen 2 keer de stroom is uitgevallen en ik mijn SD kaartje achter mn bed heb geschoten en we nog een salamander hebben gezien. Dit keer in de douche. Ik hoop niet dat de volgende in onze kamer zit..
Poietuvaaraen! (goodbye) xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kodaikānāl

Annette

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 8648

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

India

Landen bezocht: