Look around - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Annette Boks - WaarBenJij.nu Look around - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Annette Boks - WaarBenJij.nu

Look around

Blijf op de hoogte en volg Annette

26 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Vandaag begon het gewoontjes. We mochten eerst gaan ontbijten en daarna de eerste 4 uur naar school. Na de lunch hadden we Tamil. In die les zijn we naar een dorpje dichtbij school geweest. Daar was een museum over de dieren die in Tamil Nadu leven. Daarnaast zijn we naar een school geweest voor jonge moeders uit de buurt van Kodaikanal die heel arm zijn. Ze leren daar verschillende dingen en ze zoeken daar ook een baan voor die vrouwen. Toen we terug waren op school zijn we nog naar 1 uurtje humanities geweest. Sreed had even geregeld dat we het laatste uur niet hoefden te gaan, dus toen hebben we nog gekaart (especially for you Sreed: you lost form the girls!!). Dat doen we trouwens bij veel lessen, aangezien we bijna alles al hebben gehad en nog niet zo heel erg in de schoolmood zijn. Daarna zijn we rond het meer gaan fietsen, een aantal tenminste en ook een aantal zijn een stukje wezen paardrijden. Het fietsen was wel anders. Je moet hier ten eerste aan de linkerkant fietsen, terwijl rechts zo gewoon is voor mij. Daarnaast is het verkeer hier ook wel wat anders. Het is best eng als er een auto recht op je af komt rijden, maar sailja zei dat ik gewoon voor alles en iedereen moest uitwijken, ook al kwam ik dan aan de andere kant van de weg uit. Er zijn hier geen speciale fietspaden en ook de auto’s doen wel waar ze zin in hebben. En toeteren kunnen ze ook heeel goed. Ook al fiets je al zo links mogelijk, toch nog maar even een toeter als hij langs je rijdt. Verder was het ook wel irritant dat je hier de hele tijd aangekeken wordt. Soms is het gewoon eng want dan wordt je ook nog eens gevolgd. Tijdens het fietsen om het meer, wat trouwens wel echt prachtig was, zijn er verschillende groepen mannen langsgekomen die de hele tijd keken en dingen zeiden. Ook toen we nog even langs de winkeltjes liepen werd er een man door zijn vriend in de richting van ons gezet. Gelukkig waren er ook nog wat indiërs bij . We zijn daarna wezen eten bij domino’s, dus ik heb een lekkere pizza op. Die hadden we nog niet helemaal op, maar we moesten op tijd terug zijn op school, dus hebben we de restantjes meegenomen naar onze dorm. Toen we waren gedoucht, en Kirsten (meisje uit onze dorm) had verteld wat we mee moesten nemen op kamp, jaja zijn we op vakantie/stage, gaan we nog een keer weg , kwamen Hedwig en Imke nog even langs. Hun internet deed het niet en hun dormmoeder had gebeld met die van ons en toen mochten ze even bij ons komen internetten . Nu ben ik dus aan het inpakken voor het kamp waar we morgen naartoe gaan, dus waarschijnlijk word mijn volgende blog zondag pas weer.
Byebyeee xxxx

• 26 Juli 2012 - 19:23

Alide Boks:

Zo te lezen gaat het weer goed met je en hebbenjullie een leuke afwisselende dag gehad.
    Je hebt je cup-a-soup nog niet nodig gehad.
    Waren op de school van de jonge moeders ook hun kinderen?
    Jij hebt gefietst (om het niet te verleren...). Het rondje wat Jessica geoefend had voordat ze naar Nederland ging.
    Jullie zijn dus een bezienswaardigheid (er ook toch zeer regelmatig westerse mensen) voor de bevolking.
    Zijn de dorms van de Indiërs die in NL waren ook bij jullie in de buurt?
    Heel fijne kampvakantie en geniet er maar van.
    Hier is het ook lekker weer ca. 29o C. In het weekend gaat het weer afkoelen. Morgen gaan we naar Jan-Willems verjaardag. Rianne en Alex zijn nu naar Vitesse.

Hartelijke groeten en we lezen je volgende blog weer.

Alide